• Specialitate: Coordonator și profesor senior limba engleză și limba japoneză
  • Companie: M&Dorado
  • Experiență: 6 Ani
  • Email: contact@mdorado.ro
  • Telefon: 0733 835 297

"The journey of a thousand miles begins with a single step." - Lao Tzu

  • Pasiune
  • Autodepășire
  • Orientare spre progres

Cu siguranță prima trăsătură care simt că mă definește în raport cu munca mea este pasiunea în egală măsură pentru limbile străine și pentru a le insufla și altora dorința de a cunoaște nucleul altor civilizații. În interacțiunea cu copiii, nicio zi nu seamănă cu alta, iar acesta este unul dintre aspectele luminoase ale meseriei.

Pentru mine, la fel cum încă se întâmplă în cazul multor copii acum, expunerea la muzică și filme în limba engleză (nu, însă, la Facebook și Instagram –  pe atunci 😊)  a reprezentat primul contact cu limba, deși studiul propriu-zis a început relativ târziu față de cum (încurajator) se orientează părinții astăzi.  Deși am studiat engleza ca materie la școală după clasa a patra,  admirația față de dedicarea a două profesoare m-au făcut, poate în subconștient, să vreau să urmez aceeași cale.

Deci, atunci când a venit momentul înscrierii la facultate, părea deja că de când mă știu am decis ceea ce vreau să fac, așa că nu am stat mult pe gânduri până să mă înscriu la studiile filologice ale Facultăţii de Limbi şi Literaturi Străine din cadrul Universităţii Bucureşti.

În timpul facultății am absolvit și studiile de psihopedagogie și sunt profesor de limba engleza de aproximativ 5 ani alături de echipa  M&Dorado. Am descoperit aici, în primul rând, avantajul de a putea fi creativ cu activitățile interactive de la clasă, în funcție de cum simt grupul, fiecare copil individual, respectând totodată criterii riguroase de predare și evaluare. Am putut observa în mod direct avantajele enorme ale expunerii copiilor la limbile străine încă de la cele mai mici vârste. În primul an petrecut aici, cea mai mare provocare a fost activitatea alături de cei mai mici dintre învăţăcei, am reînvăţat si eu la rândul meu, importanţa răbdării, a atenţiei şi empatiei care îi pot face pe copii să acumuleze atât de multe într-un timp atât de scurt.

În fiecare zi mi se confirmă, alături de clase de prichindei sau de adolescenți, cât de importantă este menținerea entuziamului viu al copiilor – prin activități de dezbatere a opiniilor, prezentare, cunoaștere – orientate către grup, dar și către fiecare individ în parte. Totodată încurajez sprijinirea lor pentru a înțelege sensul răbdării, al activităților statice (de scriere – compoziție, citire, ascultare), într-o lume în care totul se defășoară într-un ritm uluitor.

Mulțumirea cea mai mare vine din reacția copiilor în moment diferite ale interacțiunii noastre – bucuria că ne revedem, uimirea că ora a trecut așa de repede!, entuziasmul de a se face auziți, curajul cu care fac greșeli pe care, apoi, le corectăm împreună. Copiilor nu le este teamă să fie evaluați, să concureze cu sine, intră cu bucurie în dialog cu mine și cu colegii. Cu aceeași deschidere, copiii merg și la examenele Cambridge, evaluare pe care o încurajăm, mai ales pentru importanța pe care o are pentru copii, ca aceștia să își poată urmări progresul după un an de lucru.

Un vechi proverb japonez spune că o călătorie de o mie de zile începe cu un singur pas, iar eu vreau să le fiu alături, sprijinind primii paşi ai celor ce îşi propun să pornească pe complexul drum al descoperirii unei limbi străine. Scopul meu nu este doar de a-i îndruma, ci şi, de ce nu, de a le inspira un nou mod de a privi lumea.